۞ پایگاه خبری تحلیلی صبح تازه :
به تازگی و طراوت صبحگاهی روزتان را با تازه ترین اخبار " صبح تازه " آغاز کنید .
Friday, 6 December , 2019
امروز : جمعه, ۱۵ آذر , ۱۳۹۸ - 9 ربيع ثاني 1441
شناسه خبر : 80138
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱:۱۶ | 4 بازدید |

موتورسیکلت‌های فرسوده؛ بزرگترین آلاینده هوای تهران!

به گزارش صبح تازه : مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند. همایون توفیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام شده از سوی جایکا (انستیتوی تحقیقاتی ژاپن) در زمینه آلودگی هوای تهران […]

موتورسیکلت‌های فرسوده؛ بزرگترین آلاینده هوای تهران!

به گزارش صبح تازه :

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.

همایون توفیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام شده از سوی جایکا (انستیتوی تحقیقاتی ژاپن) در زمینه آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر دیگر نشان می‌دهد که ۷۵ تا ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک؛ یعنی خودروها، موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه است.

همچنین به گفته وی، موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای کلان شهر تهران دارند.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به ماده “۲” قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت که طبق این قانون، موتورسیکلت‌سازان موظف شده بودند که موتورسیکلت‌های فرسوده را اسقاط کنند.

به گزارش ایسنا، طبق ماده ۱۱ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، “شماره‌گذاری موتورسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. البته موتورسیکلت‌های برقی از شرط اسقاط معاف هستند”. با این حال در ماه پایانی سال گذشته، تعلیق قانون حذف موتورسیکلت‌های فرسوده، خبرساز و علت آن نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون اعلام شد.

اسفند ماه سال گذشته موتورسیکلت‌سازان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری را به دولت ارائه کردند که بعد از بررسی در هیئت دولت، در نهایت این درخواست مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت و ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری به تعویق افتاد.

توفیقی در ادامه با بیان اینکه ۱۵ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع آلاینده ثابت است، تصریح کرد: این ۱۵ درصد شامل گازهای گلخانه‌ای ناشی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و سایر اکسیدهای کربن و متان ناشی از احتراق‌ها، ‌کارخانه‌ها و تاسیسات صنعتی است.

وی اظهار کرد: صنایع در مجموع هفت درصد در آلودگی هوای تهران سهم دارند که بیشتر هم مربوط به صنایع بزرگ است که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند.

به گفته وی صنایع کوچک و متوسط نقش کمتری در آلودگی هوا دارند.

انتهای پیام



منبع خبر

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.