۞ پایگاه خبری تحلیلی صبح تازه :
به تازگی و طراوت صبحگاهی روزتان را با تازه ترین اخبار " صبح تازه " آغاز کنید .
Saturday, 14 December , 2019
امروز : شنبه, ۲۳ آذر , ۱۳۹۸ - 17 ربيع ثاني 1441
شناسه خبر : 77148
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ | 13 بازدید |

میرزاده: متخصصان تعلیم و تربیت با تنوع مدارس در کشور مخالفند

به گزارش صبح تازه : سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که متخصصان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مخالف ادغام مدارس نیستند، گفت: کسانی با ادغام مدارس مخالفند که اطلاع کامل از جزییات طرح مجلس شورای اسلامی ندارند یا این‌که ممکن است منافع شخصی‌شان به خطر بیفتد. میرحمایت […]

میرزاده: متخصصان تعلیم و تربیت با تنوع مدارس در کشور مخالفند

به گزارش صبح تازه :

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که متخصصان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مخالف ادغام مدارس نیستند، گفت: کسانی با ادغام مدارس مخالفند که اطلاع کامل از جزییات طرح مجلس شورای اسلامی ندارند یا این‌که ممکن است منافع شخصی‌شان به خطر بیفتد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتقادات از طرح مجلس شورای اسلامی برای ادغام مدارس و تبدیل مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع مدرسه با تابلوهای مختلف در کشور وجود دارد که این باعث سردرگمی مردم در ثبت نام فرزندانشان شده است.

وی یادآور شد: تنوع مدارس وضعیت را به گونه‌ای رساند که تابلوهای مدارس دولتی تغییر کرد و تبدیل به مدارسی همچون تیزهوشان، نمونه مردمی و شاهد شد نتیجه این بود که دانش‌آموزان در یک محله به دلیل نبود مدرسه دولتی در محله‌شان سرگردان شده و باید به مناطق دیگر رجوع می‌کردند چون همان یک مدرسه دولتی تبدیل به مدرسه‌ای با عنوان دیگر شده و جایگزینی برای آن وجود نداشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران تنوع مدارس وجود ندارد، گفت: اگر قرار است که ما از کشورهای پیشرفته برای مدارس‌مان الگو داشته باشیم باید بدانیم که طبق تجربه دنیا معمولا دانش‌آموزان را از یکدیگر تفکیک نمی‌کنند دانش‌آموزان باید در کنار یکدیگر درس بخوانند تنها شیوه‌ی تدریس تفاوت دارد و از شیوه‌هایی همچون گروه‌بندی استفاده می‌کنند بدین شکل که یک دانش‌آموز قوی در میان دانش‌آموزان متوسط گنجانده می‌شود لذا هیچ کدام از متخصصان تعلیم و تربیت این نوع تقسیم‌بندی مدارس در کشورمان را قبول ندارند و در هیچ کجای دنیا هم چنین چیزی دیده نمی‌شود.

میرزاده ادامه داد: پیشنهاد مجلس شورای اسلامی آن است که نزدیک‌ترین مدرسه بهترین مدرسه است بدان معنا که دانش‌آموزی که خانه‌اش به مدرسه‌ای نزدیک است در همان مدرسه درس بخواند نه این‌که یکسری را تافته جدای بافته از دیگری تلقی کنند.

وی با بیان این‌که با برداشته شدن تنوع مدارس سردرگمی به وجود نمی‌آید، توضیح داد: قرار نیست دانش‌آموز یا معلمی را از مدرسه‌ای بیرون کنند بلکه تنها تابلوی آن مدرسه تغییر می‌کند. اگر در همین مقطع یعنی در میانه سال تحصیلی این مصوبه اجرایی شود دانش‌آموزان به روال قبل به ادامه‌ی تحصیل می‌پردازند برای ثبت نام در سال بعد تمامی دانش‌آموزان در آن محله امکان ثبت‌ نام را دارند و این طور نیست که دانش‌آموزان از یکدیگر تفکیک شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه دیگر احتیاجی به آزمون ورودی و موارد این چنینی برای دانش‌آموزان وجود ندارد و خانواده‌ها هم سرگردان پیدا کردن مدارس نمی‌شوند. اگر مخالفی با این طرح وجود دارد به باور ما از سوی متخصصان وزارت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیست مخالفان کسانی هستند که اطلاع کامل از این طرح ندارند یا این‌که ممکن است منافع شخصی‌شان با اجرای این طرح به خطر بیفتد.

انتهای پیام



منبع خبر

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.